top of page

6 סיבות שבגללן מומלץ לבצע סקירה תרופתית מקיפה בגיל השלישי




ככל שאנו מתקדמים עם הגיל אנו נוטלים יותר ויותר תרופות לרוב כדי שנוכל להמשיך בשגרת חיינו, יחד עם זאת, ייתכן שחלק מהתרופות שאנו נוטלים אינן נחוצות ועלולות להזיק וזאת מכמה סיבות:


תרופות שאינן נחוצות - עם השנים אנו צוברים בעיות רפואיות ובעקבותיהן תרופות המתאימות לזמן מסוים. ישנם מקרים בהם תרופות הופכות ללא רלבנטיות עקב שינוי מצב רפואי. ז"א הבעיה שבגינה נתנה התרופה בעבר אינה קיימת ואנו ממשיכים ליטול את התרופה כחלק מהשגרה.


שינוי במינונים – עם הגיל הנתונים הפיסיולוגיים משתנים ופינוי התרופות מהגוף מאט בהתייחס לתרופות רבות . לכן יש להתאים מינון לפי גיל בכדי לא להגיע לעודף היכול להביא לתופעות לואי. לדוגמא תרופה נפוצה לחרדות שיש להוריד ממינונה בגיל מבוגר.


תרופות שאינן מומלצות בגיל השלישי- ייתכן שנתנו לנו בעבר תרופות שאינן מומלצות לגיל השלישי ואנו ממשיכים ליטול אותן כעניין שבשגרה. דוגמא לכך תרופות להורדת לחץ דם ממשפחה מסוימת המעלות את ההסתברות לנפילות, במקרה כזה יש לחשוב על חלופות הולמות.


ריבוי רופאים – בדרך כלל בגיל השלישי אנו מטופלים אצל מספר רופאים שונים , כל רופא מתייחס לתחום התמחותו. ייתכן שתרופה שרשם רופא לבעיה רפואית מסוימת מתנגשת עם תרופה שרשם מומחה אחר לבעיה אחרת.


מספר מחלות – בעיה רפואית חדשה יכולה להכתיב שינוי במינוני תרופות ולעיתים יש צורך בהפסקה מוחלטת של אחת התרופות שאנו נוטלים ואיתור חלופה. דוגמא שינוי מצב כלייתי , תרופות לדילול דם.


תרופות חדישות – חברות התרופות מפתחות תרופות חדשות טובות יותר ובדרך כלל עם פחות תופעות לוואי ,יש מצבים שכדאי לעבור לתרופה חדשה לדוגמא תרופות חדשות לסוכרת משפחת GLP1 יכולות להביא תועלות שונות כמו ירידה במשקל.


סקירה תרופתית מקיפה יכולה למנוע סיבוכים רפואיים, להקטין תופעות לוואי ולשפר את איכות החיים.


חושש שהטיפול התרופתי שלך או של קרוביך לא יעיל ובטוח?

צור איתנו קשר לבדיקת התאמה

הודעתך נשלחה בהצלחה
צור קשר בוואטס אפ
bottom of page